برگزاری سومین دوره مالیات بر درآمد اشخاص در اتحادیه اروپایی

۲۲ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۵ کد : ۲۲۰۸۲ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۱۶
مدرسه تابستانی مالیات بر درآمد اشخاص در اتحادیه اروپایی برای سومین سال پیاپی در تیرماه ۱۴۰۲ در دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی (ره) برگزار خواهد شد.
برگزاری سومین دوره مالیات بر درآمد اشخاص در اتحادیه اروپایی

سومین دوره مدرسه تابستانی مالیات بر درآمد اشخاص در تیر 1402 برگزار می شود. این مدرسه در چارچوب برنامه ژان مونه (اراسموس پلاس) اتحادیه اروپایی و با محوریت دانشگاه علامه طباطبائی (ره) برگزار می شود. 

برنامه سال جاری نیز در دو هفته برنامه ریزی شده است. زبان رسمی مدرسه در هفته اول آن فارسی است و استادان دوره ایرانی هستند. تم اصلی مباحث در این هفته اقتصادی است و طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با نظام مالیات بر درآمد اشخاص در این هفته پوشش داده می شود. ضرورت اصلاح نظام مالیات بر درآمد اشخاص در ایران، مبانی نظری این نوع مالیات، انواع نظام های مالیات بر درآمد اشخاص، مالیات بر عایدی سرمایه، نظام اجرایی مالیات بر درآمد اشخاص، و شبیه سازی آثار این نظام مالیاتی از جمله مباحثی است که در این هفته تدریس می شود. 

در هفته دوم زبان رسمی مدرسه انگلیسی است. در این هفته استادانی از ایتالیا، فرانسه، کرواسی، لهستان و اسپانیا تدریس خواهند داشت. تم اصلی مباحث در این هفته حقوقی- اقتصادی و با تمرکز ویژه بر تجربه کشورهای اتحادیه اروپایی است. تجارب کشورهای ایتالیا، اسپانیا و کرواسی با تمرکز ویژه ای در این دوره مرور خواهد شد. علاوه بر این، اجتناب از وضع مالیات مضاعف، روش های حل و فصل اختلافات و نحوه جمع آوری و پردازش داده ها با قصد مالیات ستانی از دیگر سرفصل های این دوره است.

زمان بندی اولیه این برنامه برای هفته اول مدرسه، برای روزهای شنبه 10 تیر تا چهارشنبه 14 تیر سال 1402 انجام شده است. برنامه هفته دوم هنوز نهایی نشده است و به زودی اعلام خواهد شد.


نظر شما :